تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 20:18
165 بازدید
کد خبر : 208827

دستیار جدید هوش مصنوعی متا در پست های عمومی فیس بوک و اینستاگرام آموزش دیده است

دستیار جدید هوش مصنوعی متا در پست های عمومی فیس بوک و اینستاگرام آموزش دیده است

به گزارش نقطه نیوز و به نقل از رویترز MENLO PARK، کالیفرنیا، ۲۸ سپتامبر (رویترز) – متا پلتفرم‌ها (META.O) از پست‌های عمومی فیس‌بوک و اینستاگرام برای آموزش بخش‌هایی از دستیار مجازی متا هوش مصنوعی جدید خود استفاده کرد، اما پست‌های خصوصی را که فقط با خانواده و دوستان به اشتراک گذاشته می‌شد، حذف کرد. مدیر

Meta Connect conference in Menlo Park

به گزارش نقطه نیوز و به نقل از رویترز MENLO PARK، کالیفرنیا، ۲۸ سپتامبر (رویترز) – متا پلتفرم‌ها (META.O) از پست‌های عمومی فیس‌بوک و اینستاگرام برای آموزش بخش‌هایی از دستیار مجازی متا هوش مصنوعی جدید خود استفاده کرد، اما پست‌های خصوصی را که فقط با خانواده و دوستان به اشتراک گذاشته می‌شد، حذف کرد. مدیر ارشد سیاست گذاری این شرکت در مصاحبه ای به رویترز گفت: حریم خصوصی مصرف کنندگان.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا که در حاشیه کنفرانس سالانه Connect شرکت صحبت می کرد، گفت متا همچنین از چت های خصوصی در سرویس های پیام رسانی خود به عنوان داده های آموزشی برای مدل استفاده نکرد و اقداماتی را برای فیلتر کردن جزئیات خصوصی از مجموعه داده های عمومی مورد استفاده برای آموزش انجام داد. این هفته.

کلگ گفت: «ما سعی کرده‌ایم مجموعه‌های داده‌ای را حذف کنیم که اطلاعات شخصی غالب است.

او لینکدین را به عنوان نمونه‌ای از وب‌سایتی ذکر کرد که متا عمداً به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی از محتوای آن استفاده نکرد.

نظرات کلگ در حالی بیان می شود که شرکت های فناوری از جمله متا، OpenAI و گوگل آلفابت (GOOGL.O) به دلیل استفاده از اطلاعات خراشیده شده از اینترنت بدون مجوز برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود مورد انتقاد قرار گرفته اند که حجم عظیمی از داده ها را به منظور خلاصه کردن اطلاعات و تولید تصاویر دریافت می کنند. .

این شرکت‌ها در حال بررسی نحوه رسیدگی به مطالب خصوصی یا دارای حق نسخه‌برداری هستند که در این فرآیند جمع‌آوری شده و سیستم‌های هوش مصنوعی آنها ممکن است بازتولید کنند، در حالی که با شکایت نویسندگانی که آنها را به نقض حق چاپ متهم می‌کنند، مواجه می‌شوند.

هوش مصنوعی متا مهم‌ترین محصول در میان اولین ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت بود که توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت در روز چهارشنبه در کنفرانس سالانه محصولات متا، Connect، رونمایی شد. بر خلاف کنفرانس‌های گذشته که بر روی واقعیت افزوده و مجازی تمرکز داشتند، رویداد امسال تحت سلطه صحبت از هوش مصنوعی بود.

متا این دستیار را با استفاده از یک مدل سفارشی بر اساس مدل قدرتمند زبان بزرگ Llama 2 که این شرکت برای استفاده تجاری عمومی در ماه جولای منتشر کرد و همچنین مدل جدیدی به نام Emu که در پاسخ به درخواست‌های متنی تصاویر تولید می‌کند، ساخته است.

این محصول قادر به تولید متن، صدا و تصویر خواهد بود و از طریق همکاری با موتور جستجوی بینگ مایکروسافت (MSFT.O) به اطلاعات بلادرنگ دسترسی خواهد داشت.

کلگ گفت، پست‌های عمومی فیس‌بوک و اینستاگرام که برای آموزش هوش مصنوعی متا استفاده می‌شد، شامل متن و عکس بود.

سخنگوی متا به رویترز گفت، این پست‌ها برای آموزش Emu برای عناصر تولید تصویر محصول مورد استفاده قرار گرفتند، در حالی که توابع چت بر اساس Llama 2 با برخی از مجموعه داده‌های در دسترس عمومی و مشروح اضافه شده بود.

این سخنگوی گفت که تعامل با هوش مصنوعی متا نیز ممکن است برای بهبود ویژگی‌ها در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

کلگ گفت که متا محدودیت‌های ایمنی را در مورد محتوایی که ابزار هوش مصنوعی متا می‌تواند تولید کند، اعمال کرد، مانند ممنوعیت ایجاد تصاویر واقعی از چهره‌های عمومی.

در مورد مطالب دارای حق چاپ، کلگ گفت که انتظار دارد “مقدار منصفانه دعوی حقوقی” در مورد “این که آیا محتوای خلاق تحت پوشش دکترین استفاده منصفانه موجود است یا نه”، که اجازه استفاده محدود از آثار محافظت شده را برای مقاصدی مانند تفسیر، تحقیق می دهد، وجود دارد. و تقلید.

کلگ گفت: «ما فکر می‌کنیم که اینطور است، اما من شدیداً گمان می‌کنم که این موضوع در دعوی قضایی به نتیجه برسد.

برخی از شرکت‌ها با ابزارهای تولید تصویر، بازتولید شخصیت‌های نمادین مانند میکی ماوس را تسهیل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر هزینه مواد را پرداخت کرده‌اند یا عمداً از گنجاندن آنها در داده‌های آموزشی اجتناب کرده‌اند.

برای مثال، OpenAI در تابستان امسال قراردادی شش ساله با ارائه‌دهنده محتوا Shutterstock امضا کرد تا از کتابخانه‌های تصویر، ویدیو و موسیقی این شرکت برای آموزش استفاده کند.

یکی از سخنگویان متا در پاسخ به این سوال که آیا متا چنین اقداماتی را برای جلوگیری از بازتولید تصاویر دارای حق چاپ انجام داده است، به شرایط جدید خدماتی اشاره کرد که کاربران را از تولید محتوایی که حریم خصوصی و حقوق مالکیت معنوی را نقض می کند، منع می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.