تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 18:09
207 بازدید
کد خبر : 208832

سامسونگ SDI، Stellantis ایندیانا را برای دومین کارخانه مشترک باتری EV انتخاب کردند

سامسونگ SDI، Stellantis ایندیانا را برای دومین کارخانه مشترک باتری EV انتخاب کردند

به گزارش نقطه نیوز و به نقل از رویترز سئول، ۱۱ اکتبر (رویترز) – Stellantis (STLAM.MI) و Samsung SDI Co Ltd (006400.KS) کره جنوبی روز چهارشنبه گفتند که دومین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی را در کوکومو، ایندیانا، زادگاه رئیس United Auto Workers، خواهند ساخت. شاون فاین. رهبر اتحادیه در حال حاضر با خودروسازان دیترویت سه

Samsung SDI battery factory

به گزارش نقطه نیوز و به نقل از رویترز سئول، ۱۱ اکتبر (رویترز) – Stellantis (STLAM.MI) و Samsung SDI Co Ltd (006400.KS) کره جنوبی روز چهارشنبه گفتند که دومین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی را در کوکومو، ایندیانا، زادگاه رئیس United Auto Workers، خواهند ساخت. شاون فاین.

رهبر اتحادیه در حال حاضر با خودروسازان دیترویت سه بر سر نمایندگی اتحادیه کارخانه های باتری جدید در حال مبارزه است. UAW هیچ اظهارنظر فوری در مورد این اعلامیه نداشت.

Stellantis و SDI گفتند که دومین کارخانه مشترک باتری آنها در ایندیانا قرار است در سال ۲۰۲۷ افتتاح شود و می تواند ۱۴۰۰ کارگر را استخدام کند. سامسونگ SDI در بیانیه ای اعلام کرد که دو شرکت مجموعا ظرفیت تولید سالانه ۶۷ گیگاوات ساعت (GWh) در سایت تولید ایندیانا خواهند داشت.

اولین کارخانه مشترک قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ تولید خود را آغاز کند.

این اعلام در حالی منتشر می‌شود که استلانتیس، مادر برندهای کامیون‌های کرایسلر، جیپ و رم دیترویت، با ضررهای حاصل از اعتصابات تقریباً چهار هفته‌ای کارگران متحد خودرو در کارخانه جیپ در تولدو، اوهایو و انبارهای قطعات در سراسر ایالات متحده مقابله می‌کند.

فاین که به عنوان کارگر در یکی از کارخانه‌های تولید نیروگاه کوکومو کرایسلر به UAW ملحق شد، از Stellantis، جنرال موتورز <GM.N> و فورد موتور می‌خواهد که کارخانه‌های باتری‌های برقی الکتریکی سرمایه‌گذاری مشترک خود را تحت قراردادهای اصلی اتحادیه با خودروسازان قرار دهند.

Stellantis و Ford تاکنون مقاومت کرده‌اند و گفته‌اند که سرمایه‌گذاری‌های باتری، نهادهای جداگانه‌ای هستند که به هزینه‌های نیروی کار کمتری نیاز دارند.

جنرال موتورز روز جمعه موافقت کرد که عملیات باتری های سرمایه گذاری مشترک خود را تحت قرارداد اصلی خود قرار دهد، اما UAW و خودروساز جزئیات این توافق را فاش نکرده اند، از جمله اینکه کارگران کارخانه باتری چقدر حقوق می گیرند.

کارگران با نمایندگی UAW در کارخانه باتری جوینت ونچر جنرال موتورز در لردستون، اوهایو، در ماه اوت به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش درآمد دارند و اکنون ۲۰ دلار در ساعت درآمد دارند، که هنوز بسیار کمتر از بالاترین دستمزد ۳۲ دلار در ساعت در کارخانه های مونتاژ جنرال موتورز است.

برای Stellantis، دومین کارخانه باتری در ایالات متحده به این شرکت کمک می کند تا از قوانین محتوای داخلی قانون کاهش تورم ایالات متحده پیروی کند که یارانه های فدرال خودروهای برقی را کنترل می کند.

سامسونگ SDI ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۲.۷ تریلیون وون (۲.۰۱ میلیارد دلار) برای ساخت دومین کارخانه مشترک باتری خود با Stellantis سرمایه گذاری کند.

استلانتیس که برندهایش شامل پژو، کرایسلر، جیپ، رم، آلفارومئو، سیتروئن و اوپل است، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به فروش ۱۰۰ درصدی خودروهای سواری برقی در اروپا و ۵۰ درصد ترکیب الکتریکی خودرو و کامیون سبک در ایالات متحده برسد. برای دستیابی به آن، گفته است که می خواهد حدود ۴۰۰ گیگاوات ساعت ظرفیت باتری را تامین کند.

علاوه بر دو تاسیسات اعلام شده در ایندیانا، Stellantis یک کارخانه گیگافکتوری در کانادا با راه حل انرژی LG کره جنوبی ۳۷۳۲۲۰.KS (LGES) خواهد ساخت.

در اروپا، Stellantis در حال حاضر اولین کارخانه گیگا خود را در فرانسه افتتاح کرده است، و دو کارخانه دیگر در آلمان و ایتالیا، تماماً از طریق سرمایه گذاری مشترک ACC با TotalEnergies و مرسدس بنز، با ظرفیت کل در منطقه ۱۲۰ گیگاوات ساعت، افتتاح شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.