تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 11:38
240 بازدید
کد خبر : 208838

تمام ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که به Google Maps می‌آیند

تمام ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که به Google Maps می‌آیند

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار بک لینک و به نقل از لایف هکر شاید هوش مصنوعی یک مد گذرا نباشد – مطمئناً هر شرکت فناوری در حال رقابت برای افزودن هر چه بیشتر ویژگی‌های هوش مصنوعی به محصولات خود از جمله گوگل است. Bard پاسخ این شرکت به ChatGPT است و حتی با

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار بک لینک و به نقل از لایف هکر شاید هوش مصنوعی یک مد گذرا نباشد – مطمئناً هر شرکت فناوری در حال رقابت برای افزودن هر چه بیشتر ویژگی‌های هوش مصنوعی به محصولات خود از جمله گوگل است. Bard پاسخ این شرکت به ChatGPT است و حتی با محصولات Google مانند Docs، YouTube و Gmail ادغام می شود.

به نظر می‌رسد Maps آخرین محصول گوگل است که باگ هوش مصنوعی را شناسایی کرده است: این شرکت شش ویژگی جدید هوش مصنوعی را به Google Maps اعلام کرده است، از جمله توانایی جستجوی نقاط دیدنی بصری، جستجوی AR، و راه‌اندازی Immersive View for Routes.

 

جستجوی بصری

جستجوی بصری یک ابزار جدید Google Maps است که از عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران Google Maps برای بازگرداندن نتایج برای جستجوهای عمومی‌تر استفاده می‌کند. برای مثال، می‌توانید «هنر خیابانی» را در Google Maps جستجو کنید و تصاویر مربوطه را از مکان‌های نزدیک خود دریافت کنید. اگر می‌خواهید کافی‌شاپی پیدا کنید که «آرت حیوانی» را انجام دهد، آن را جستجو کنید و نقشه‌های گوگل به دنبال تصاویری می‌گردند که با توضیحات مطابقت دارند.

 

گوگل می گوید که این ویژگی در هر دو iOS و Android این هفته در دسترس است.

 

کاوش بر اساس موضوع

وقتی چیزی را در Google Maps جستجو می کنید، نتایج شما به زودی متفاوت از حد معمول به نظر می رسد. این به این دلیل است که گوگل از هوش مصنوعی برای گروه بندی نتایج با هم در موضوعات مختلف استفاده می کند. هدف در اینجا گروه بندی انواع مختلف نتایج با هم در لیست های موضوعی است، بنابراین وقتی لیستی را مشاهده می کنید که با علایق شما مطابقت دارد، باید بتوانید روی نتایج مرتبط تری تمرکز کنید. همچنین می‌توانید این نتایج را در فهرست‌ها ذخیره کنید تا بعداً مشاهده کنید.

 

نمای همهجانبه برای مسیرها

این یکی ممکن است مورد علاقه من باشد: گوگل از هوش مصنوعی برای ادغام میلیاردها تصویر نمای خیابان با هم استفاده می کند تا یک نمای تعاملی از هر مکان خاص ایجاد کند. می‌توانید هنگام درخواست مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و رانندگی، از جمله مواردی مانند شبیه‌سازی ترافیک و اثرات آب‌وهوا، مقصدی را تجربه کنید، همگی با استفاده از داده‌های نمای خیابان که قبلاً در دسترس بود. گوگل این ویژگی را در I/O 2023 اعلام کرد و بالاخره این هفته عرضه می‌شود.

 

رانندگی و ناوبری

به زودی متوجه ساختمان‌ها و خطوط بزرگراه‌های واقع‌گرایانه‌تر در طول مسیریابی خواهید شد، که من از آن هیجان‌زده هستم. هرچه نقشه ها بیشتر منعکس کننده دنیای واقعی باشند، پیروی از دستورالعمل ها آسان تر است. همچنین خواهید دید که چه زمانی خطوط HOV در مسیر وجود دارد و همچنین محدودیت سرعت در ۲۰ کشور دیگر وجود دارد.

 

اطلاعات شارژر EV

اگر خودروی برقی دارید، به‌روزرسانی جدید Google Maps اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند در مسیر شما کمک کند. Google Maps به شما می گوید که آیا شارژر با ماشین شما سازگار است یا خیر، آخرین بار کی از آن ایستگاه استفاده شده است و سرعت آن شارژر چقدر است یا کند. به گفته گوگل، ۲۵ درصد از شارژرهای EV در هر نقطه ای از ایالات متحده قطع می شوند، بنابراین این تغییرات باید کمک کند. گوگل توضیح نداده است که هوش مصنوعی دقیقاً چگونه در این ویژگی ها نقش دارد، اما شاید به طور هوشمند داده ها را از درایوهای دیگر و همچنین سایت های ایستگاه و بررسی ها جمع آوری کند.

 

گسترش لنز گوگل

گوگل در حال تغییر نام “جستجو با نمای زنده” به “لنز گوگل در نقشه ها” است و این ویژگی را در ۵۳ شهر جدید ارائه می کند. اگر روی نماد لنز ضربه بزنید، می توانید گوشی خود را به سمت جهان اطراف خود بلند کنید. سپس Google Maps اطلاعاتی درباره اشیاء در معرض دید مانند دستگاه‌های خودپرداز، حمل‌ونقل عمومی، رستوران‌ها و مغازه‌ها نمایش می‌دهد تا بتوانید بدون نیاز به جستجوی جداگانه چیزها، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

شهرهای جدیدی که در این ویژگی پشتیبانی می شوند عبارتند از آستین، لاس وگاس، سائوپائولو، تایپه و رم. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.